Sun Myung Moon Owned Paper Comes to Defense of George
By Brad Friedman on 1/20/2005, 5:22pm PT  

As we alluded to a day or so ago, Sun Myung Moon, owner of Republican "Newspaper" The Washington Times, spiritual head of the Unification Church and self-proclaimed Messiah, reportedly glad-handed some $250,000 to the Bush Inaugural Committee disguised as a donation from a company called "The Washington Television Center".

With all of the recent criticism of the Bush Administration throwing a $50 million inaugural during a time of war, it seems that the White House organ, The Washington Times, has now ridden late to the defense of their friends in the Administration by employing some fuzzy math about the "price" of the inaugural.

They've fallen back on the old "Clinton did it" routine notable as the defense employed for all indefensible Bush and/or Republican actions. They had to lie to do it.

RAW STORY has the story from Salon.com.

By the way, according to Ken Bode, that $250,000 from Moon --- the price of an inaugural lunch ticket with Bush/Cheney --- could have fully armored 10 Humvee's in Iraq. $50 Million could have fully armored 2000 of them. (Not to mention the $10 - $20 million spent on security today and the cost of giving everyone in DC a federal holiday.)